Zijn Dadels Gezond? Ze bevatten toch suiker?

zijn dadels gezond

Dadels zijn lekker, heerlijk zoet en goed verkrijgbaar! Maar zijn deze natuurlijke zoetmakers eigenlijk wel zo gezond?

Dadel bevatten veel gezonde voedingsstoffen, maar daarnaast ook veel suikers. Is dit dan eigenlijk wel een gezonde optie?

In dit artikel lees je alles wat je moet weten over dadels en of deze wel of niet gezond zijn.

Help, dadels bevatten suiker!

Een reden waarom veel mensen argwaan hebben voor dadels, is dat deze gedroogde vruchten veel suikers bevatten.

Wanneer je suikerarm of geheel suikervrij wilt eten, dan vallen dadels niet binnen jouw dieet. Maar zijn de suikers van dadels echt zo schadelijk?

Dadels bevatten vruchtsuikers, dit is inderdaad een suiker, maar dit is geen geraffineerde suiker. Waarom dit uitmaakt?

Jouw lichaam kan vruchtsuikers veel beter aan!

Je verteert het makkelijk, zet het snel om in energie en jouw glucose schiet niet direct omhoog.

Dadels zijn dus juist de perfecte zoetmaker van een een gezond dieet!

Wil jij een taart of baksel zoeter maken? Doe er dan geen suiker bij, maar kies voor dadels!

Ook kun je dadels perfect in jouw smoothie doen om deze smoothie nog lekkerder te maken.

Eet dadels met mate

Nu betekent het niet dat vruchtsuiker niet schadelijk is.

Het is beter dan geraffineerde suikers, maar het is natuurlijk nog altijd suiker.

Dadels passen perfect binnen een gezond dieet wanneer deze met mate worden geconsumeerd.

Eet dadels met mate voor een gezonde zoetmaker binnen jouw dieet.

Vezels

Een reden waarom dadels een gezonde toevoeging zijn aan jouw dieet, is vanwege de vezels die het gedroogde vruchtje bevat.

Dadels worden sterk aangeraden wanneer je moeite hebt met de vertering en stoelgang.

Dadels zitten vol vezels wat jouw darmflora stimuleert.

Je zult merken dat jouw stoelgang fijner wordt en je geen last hebt van obstipatie.

Eet een dadel per dag en merk al gauw het verschil!

Calcium

Wist je dat dadels een bron van calcium zijn?

Zeker wanneer je een dieet volgt waarbij je geen vlees of dierlijke producten consumeert, zijn dadels onmisbaar.

Zo zorg je ervoor dat je altijd genoeg calcium binnen krijgt.

Per 100 gram bevatten dadels namelijk maar liefst 25 gram calcium!

Vitaminebommetje

Een dadel kun je echt het beste omschrijven als een klein en zoet vitaminebommetje.

Deze gedroogde vrucht zit namelijk barstend vol met vitamines en mineralen.

Vooral de B vitamines zijn flink vertegenwoordigd in de dadel.

Wanneer je iedere dag een dadel consumeert in combinatie met een gezond dieet weet je zeker dat je al jouw B vitamines binnen krijgt.

Ontstekingsremmend?

Niet alleen zijn dadels gezond, er worden ook meerdere geneeskrachtige werkingen aan dit vruchtje toegeschreven.

Dadels bevatten namelijk tanninen.

Dit is een uniek natuurlijk stofje dat een ontstekingsremmende werking heeft.

Wanneer jij dus kampt met een keelontsteking, is een dadel helemaal geen vreemd medicijn!

Kankerpreventie?

dadels gezond

Er worden zelfs nog sterkere geneeskrachtige werking aan de dadel toegeschreven.

Luteïne en zeaxanthine zijn beide stoffen die volgens wetenschappelijk onderzoek een bijzondere werking hebben om de groei van tumoren te onderdrukken.

Laten deze twee stoffen nu ook in dadels zitten!

Deze stoffen voorkomen dat radicale stoffen celschade kunnen aanrichten wat in veel gevallen kan leiden tot kanker.

Nu is het niet hét medicijn tegen kanker, maar dadels toevoegen aan jouw dagelijks eetpatroon heeft zeker een gezonde werking op jouw lichaam.

Naast dat dadels dus erg lekker en zoet zijn, zijn deze gedroogde vruchten wel degelijk gezond!

Wanneer je met mate dadels consumeert geniet je van alle gezondheidsvoordelen.

Het is een lekkere manier om gezond te eten en toch te genieten van iets lekkers zoet.

Kies in het vervolg dus liever voor een paar dadels als tussendoortje in plaats van een zoete snack met geraffineerde suikers.

admin
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: